Οι μαθητές που συμμετέχουν στο σχολικό μας hackerspace, το v-space, παρουσίασαν με πολύ μεγάλη επιτυχία κάποιες από τις κατασκευές που έχουν σχεδιάσει και υλοποιήσει κατά τα προηγούμενα χρόνια.
Λεπτομέρειες για το συνέδριο μπορείτε να δείτε εδώ.
Η δική μας δουλειά εντυπωσίασε τους συμμετέχοντες στο συνέδριο για τρεις κυρίως λόγους:
(α) ήταν ολοκληρωμένη
(β) ήταν αποτέλεσμα συνεργατικής δουλειάς μαθητών
(γ) δεν ήταν παρωχημένη, αλλά πρωτότυπη και μέσα στο σημερινό πλαίσιο της Πληροφορικής
Στα συνέδρια της FOSSCOMM συμμετέχουν κατά κανόνα φοιτητές και επαγγελματίες ή χομπίστες της Πληροφορικής.
Είμασταν το μόνο σχολείο που έλαβε μέρος και παρουσιάσαμε τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των ακόλουθων κατασκευών:
(α) Μηχανισμός ασφάλειας χρηματοκιβωτίου, που λειτουργεί με λέιζερ και απαιτεί την εισαγωγή ενός τετραψήφιου κωδικού για να ανοίξει.
(β) Δυαδικό Ρολόι, που εμφανίζει την ώρα στο δυαδικό σύστημα
(γ) Φωτεινός Κύβος 4x4x4, που παίζει ένα πολύπλοκο φωτεινό εφέ
(δ) Φωτεινός Κύβος 3x3x3 με δυνατότητα αλλαγής εφέ
(ε) Συσκευή μέτρησης και αποτίμησης υγρασίας χώματος, που εμφανίζει σε μικρή οθόνη και με φωτεινά leds (κόκκινο, κίτρινο, πράσινα) μηνύματα σχετικά με το αν θέλει ή όχι πότισμα το φυτό
(στ) Κουτί (candy box), που όταν αισθανθεί κίνηση στον χώρο ανοίγει αυτόματα και κλείνει όταν η κίνηση σταματήσει
(ζ) Μηχανικό χέρο που μιμείται την κίνηση των δαχτύλων αθρώπινου χεριού (ο άνθρωπος φοράει ένα γάντι με κατάλληλους αισθητήρες)
(η) Φωτεινά κουτιά (light boxes) των οποίων το χρώμα του φωτός καθορίζεται από μια εικόνα που φορτώνεται στον υπολογιστή και στην οποία ο χρήστης επιλέγει με το ποντίκι όποια pixel θέλει. Τα φωτεινά κουτιά ανάβουν με το ίδιο χρώμα.
(θ) Ποδηλατικό γιλέκο, που διαθέτει δύο κουμπιά (ένα σε κάθε ώμο) που αν πατηθούν προκαλούν το αναβόσβημα αντίστοιχου φλας, το οποίο έχει ραφτεί από φωτεινά leds στην πλάτη του γιλέκου. Ενας φωτοσένσορας προκαλεί το αυτόματο διαρκές αναβόσβημα και των δύο φλας όταν σκοτεινιάσει. Το ποδηλατικό γιλέκι φορούσε ο Σάκης, ο σκελετός του Χημείου :-)
(ι) Χειριστήριο παιχνιδιού, όπου ο παίκτης ανεβοκατεβάζει το χέρι του πάνω από έναν αισθητήρα υπερήχων (για μέτρηση απόστασης) και η κίνηση αυτή μεταφέρεται στην οθόνη του υπολογιστή όπου το ιπτάμενο αντικείμενο (angry bird) δεν πρέπει να ακουμπήσει τα σύννεφα αλλά πρέπει να κερδίσει τα επίσης ιπτάμενα νομίσματα.
Τα παιδιά δεν παρουσίασαν μόνο τη δική τους δουλειά. Παρακολούθησαν και διάφορες διαλέξεις και πιστεύω ότι κερδίσαμε και σε νέες γνώσεις.
Η θετική απήχηση της παρουσίας μας εκφράστηκε κυρίως με τα αυθόρμητα σχόλια των συνέδρων και την φιλική τους προσέγγιση προς τα παιδιά. Κάποιοι από αυτούς βρήκαν λύσεις σε τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι ίδιοι, μέσα από τις δικές μας προτάσεις.
Επανειλημμένα επισκέφθηκαν τον πάγκο μας η κ. Δέσποινα Μητροπούλου (Γενική Διευθύντρια της ΕΕΛ/ΛΑΚ) και η κ. Ιφιγένεια Φουντά (Επιστημονική Υπεύθυνος της Μονάδας Αριστείας Ανοιχτού Λογισμικού του ΤΕΙ Αθήνας) εκφράζοντας την έκπληξη και τον ενθουσιασμό τους τόσο για όσα έχουν υλοποιήσει τα παιδιά όσο και για το όλο κλίμα που επικρατούσε στην ομάδα μας.
Εύχομαι ειλικρινά να δουλέψουμε κι αυτή τη χρονιά με όρεξη και υπευθυνότητα και να κερδίσουμε όσο περισσότερα μπορούμε τόσο σαν άτομα όσο και σαν σχολείο.
Προσωπικά πιστεύω ακράδαντα στις ικανότητες των μαθητών που έρχονται στο hackerspace και κάθε χρονιά μαθαίνω από αυτούς πολλά. Κλείνω αυτή την ανακοίνωση, με ένα πολύ μεγάλο μπράβο κι ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ προς τους μαθητές μου! Είμαι εξαιρετικά τυχερή που είναι στο σχολείο μας τα συγκεκριμένα παιδιά και που όλοι μαζί προσπαθούμε για να κερδίσουμε την ουσία της μάθησης: να μπορούμε να δημιουργούμε - να μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο - να μην κάνουμε ποτέ πίσω.
Ε. Ρόμπολα